ZKUŠENOSTI S O2 (arabské tržiště do každé domácnosti)

Vyjadnat slevu u telefonního operátora se stává běžnou praxí, stejně jako na tradičním arabském tržišti. Stejně jako na arabském tržiští Vám nabídnou přemrštěnou cenu a věří, že si v optimálním případě o žádnou slevu neřeknete, v horším, že si vyjednáte slevu malou... Každoádně vyjednávat o slevě je nezbytné. Zde je má zkušenost.  

Máme od O2 internet s pevnou linkou od roku 2008. Cena za tzv. internet optimal (ADSL - 8Mb stahování / 256 Kb upload) + telefon s 300 volnými minutami (pro volání na pevné linky) mi byla nastavena na 760 korun s DPH.

Každý rok jsem si zavolal, že chci slevu a tu mi dali. Ne velkou - třeba 160 korun měsíčně, tzn. cena byla ve výsledku 600/měsíc. Poslední rok ale O2 přišla na zajímavý trik. Slevu mi dali, ale každý měsíc mi začali navyšovat cenu, takže jsem se záhy dostal na cenu původní. To mě naštvalo. Protože to už nejsou ani vychytralé obchodní praktiky, ale laciný podvod.

Rozhodl jsem se tedy, že s O2 spolupráci ukončím a vymyslím nějaké jiné řešení (byť to zde, mimo velké město nebude snadné).

Zavolal jsem tedy na jejich zelenou linku. Jedna z nabídek automatu, který se ozval byla - zrušit smlouvu s O2. To mě zaujalo. A hned jsem tuto volbu využil.

Sdělil jsem operátorovi, že cena 660 korun za internet (a 100 korun za pevnou linku) při reálné rychlosti internetu 3 Mb pro stahování, mi přijde v dnešní době absurdní, a že končím. Operátor mi prakticky ihned nabídl slevu. A navrhl cenu 560 korun za internet a pevnou linku. To mi přišlo zajímavé a souhlasil jsem. Byl jsem sám se sebou spokojený, jak dobře jsem to vyjednal.

Ale... to by nebyla "zavedená" oligopolní korporace, kdyby v tom nebyl háček. Po pár dnech mi přisla SMS zpráva, že mi byla zavedena služba Internet start. Nevěnoval jsem tomu pozornost - byl jsem spokojený, že to šlo tak hladce.

Velmi záhy jsem ale zjistil, že mi internet začíná běžet ještě pomaleji, než před tím. Když jsme brouzdali já i Kamča, tak to bylo skutečně zoufalé. Otestoval jsem rychlost internetu, a ta byla 1,6 MB download a 96 KB upload (tzn. asi o polovinu pomalejší). Nejdřív jsem si myslel, že je to přechodné, pak jsem ale zjistil, že ten "dobrý" pan operátor mi za sníženou cenu poskytl novou službu, ještě pomalejší, než tu před tím. Byl to onen "internet start" s maximální rychlostí 2 Mb download a 128 Kb upload...

Pan operátor mi během hovoru bohužel "zapomněl" sdělit, že nezachovává podmínky služby a poskytuje mi tím slevu, ale že mi prostě zkrouhne rychlost a dá mi úplně jinou službu. Tzn. žádná sleva, ale výrazně horší služba za menší peníze....

Co Vám budu dlouze popisovat. Sedl jsem k počítači, vytvořil jsem dopis, ve kterém jsem O2 velmi důrazně pohrozil podáním podnětu Českému telekomunikačnímu úřadu, České obchodní inspekci pro podezření z nekalých obchodních praktik a možným trestním oznámením, pokud jednání O2 Sdružení pro ochranu spotřebitelé vyhodnotí jako trestné. V dopise jsem jim dal lhůtu 5 dní pro vyřízení.

Za 3 dny mi přišel mail, že věc řeší, a čtvrtý den se mi ozval technik O2, že mi zvyšují rychlost na 3MB. A že to prý víc nejde, že jsem moc daleko od ústředny...

Řekl jsem O.K. a šel vyzkoušet rychlost internetu a doufal, že to bude O.K. Rychlost se zvedla asi o 10%, takže jsem dosahoval rychlosti stanování 2Mb a na uploadu asi 190 Kb. Tzn. na downloadu změna nula nula - prd a navíc to bylo stále o třetinu horší, než původně.

Znovu jsem tedy vytočil zelenou linku O2 a znovu jsem zvolil možnost ukončení smlouvy. Paní operátorka mi sdělila, že mi nabídne cenu 460 korun měsíčně a službu internet optimal (mou původní). Čekal jsem znovu nějaký podfuk, tak jsem se ujišťoval, že je to včetně všeho, že to je trvalé atd. Vše sedělo.

Ale.... to by nebyla "zavedená" oligopolní korporace, kdyby mi za pár dní nepřišla SMS zpráva, že službu internet optimal nemohou zavést, neboť jsem příliš vzdálený od ústředny.

Zavolal jsem tedy na číslo, které bylo uvedeno v SMS... S přiměřenou dávkou sarkasmu v hlase jsem milé paní operátorce vše osvětlil a položil jí zásadní otázku: Jak to, že jsem od roku 2008 až do roku 2012 mohl bez problémů užívat službu O2 internet optimal, za kterou jsem platil poměrně vysokou částku, když mi nyní sdělujete, že tuto službu mi vůbec nemůžete zavést? A sdělil jí, že se tedy těším, až mi O2 vrátí peníze za ty 4 roky, neboť mi poskytl službu, která vlastně nefunguje... Paní operátorka řekla, že to tak technik vyhodnotil, a že s tím nemůže nic dělat. Tak jsem jí, již s nepřiměřenou dávkou sakrasmu sdělil, že to bude jistě odborník, ten technik, prima chlap, který se zabývá každým případem individuálně a poctivě ho vyhodnocuje... Ale přes to, ať se ho zeptá: Když mi kýžená služba internet optimal 4 roky fungovala a platil jsem za ní, proč mi najednou zavést nejde...? Paní operátorka sdělila, že se ho tedy zeptá.

Za 5 dní mi přišla od O2 smlouva na službu internet optimal na 12 měsíců (to že to bude se 12 měsíčním závazkem bylo dohodnuto) za cenu 460 korun.

Smlouvu jsem potvrdil, odeslal a......

za pár dní mi začal znovu běžet internet optimal. A to s cca. 300 korunovou slevou měsíčně.

ZÁVĚREM:
- ZAVOLAT O2 A VYPOVĚDĚT SMLOUVU SE VYPLATÍ.
- POKUD VÁM ALE OPERÁTOR ZAČNE COKOLIV NABÍZET, JE DŮLEŽITÉ SI DŮKLADNĚ OVĚŘIT, ŽE VÁM POSKYTUJE SKUTEČNOU SLEVU A BUDOU ZACHOVÁNY STÁVAJÍCÍ SLUŽBY. NEJLÉPE SE HO ZEPTAT NĚKOLIKRÁT.

Chybama se člověk učí, vy už to možná zvládnete bez těch peripetií, co já.

Autor: David Hyšpler | úterý 17.7.2012 10:05 | karma článku: 38,36 | přečteno: 7165x
  • Další články autora

David Hyšpler

Vzhůru k bankrotu, psanci

11.3.2022 v 14:13 | Karma: 14,53

David Hyšpler

Ruský záklaďák

8.3.2022 v 0:07 | Karma: 23,22

David Hyšpler

MÁÁÁSLO!

22.9.2017 v 11:45 | Karma: 11,02